Partea Legală a unui magazin online – La ce trebuie să fim atenți

partea legala a unui magazin online

Numărul magazinelor online crește în fiecare zi. Acestea au o gamă largă de produse, care pot fi comandate din fața calculatorului, urmând câțiva pași simpli.

Totuși, un antreprenor, care vrea să pornească o astfel de afacere sau vrea să pună la punct una existentă, trebuie să știe toate reglementările care se aplică acestei forme de comerț.

În acest articol îți oferim câteva idei, care vor face din magazinul online al tău unul de nota 10 din punct de vedere legal:

Trebuie să modifici actele de înființare ale firmei pentru a vinde pe Internet?

Poți face comerț pe internet cu orice formă de societate, fi aceea un PFA, o Întreprindere Individuală sau Familială sau un tip de societate comercială. Nu vei avea nevoie de nici o autorizație în plus.

Fără înregistrarea unui PFA, ÎI, IF, SRL etc. nu vei putea deschide un magazin on-line, deoarece Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic prevede, că pentru a face comerț în mediul virtual este obligatorie postarea în website a datelor de înregistrare de la Registrul Comerțului, altfel, ești pasibil de amendă contravențională.

Ai nevoie de un alt cod CAEN?

Da. Pentru a putea vinde pe internet trebuie să ai autorizat codul CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.

Dacă nu ai trecut acest cod CAEN la obiectele de activitate ale firmei tale, poți face acest lucru prin depunerea unei cereri la ORC, la care se va atașa: Declarație Model 3, Statutul actualizat, Decizie Asociat Unic/ Hotărâre Adunare Generală a Asociaților.

Ai nevoie de casă de marcat?

Bonul fiscal se emite în cazul plății în numerar a unor sume de bani, astfel, dacă toate tranzacțiile tale sunt prin bancă (transfer bancar sau plata cu cardul), atunci nu ai nevoie de casă de marcat.

Trebuie să semnezi contract cu fiecare client?

Nu, în locul contractului trebuie să existe un document intitulat ”Termeni și condiții” pe site-ul tău. În acest document sunt prevăzute toate regulile aplicabile relației comerciale dintre părți. Vom prezenta într-un articol separat toate clauzele pe care trebuie să conțină acest document. Este recomandat, ca înainte de plasarea comenzii, clientul să fie de acord cu prevederile documentului (de exemplu prin bifarea unei căsuțe înainte de trimiterea comenzii).

Ce informații trebuie să fie pe site, ca să eviți sancțiunile?

  1. Datele de identificare ale firmei și datele de contact. Poți să ai și o pagină intitulată ”Despre noi”, în cadrul căruia să prezinți, succint, viziunea firmei, oferta comercială, regulile esențiale etc. Te va ajuta nu numai din punct de vedere legal, dar vei ajunge mai ușor la inimile (și la portofelul) clienților.

2.Tarifele produselor, serviciilor

  1. Informații referitoare la drepturile și obligațiile părților, despre comanda, plata, livrarea și garanția produselor
  2. Postarea pe prima pagina a magazinului link-ul către pagina web a ANPC.

Ce trebuie să știi despre protecția datelor?

Prin accesarea site-ului tău sau plasarea unei comenzi, vei colecta date cu caracter personal al clienților, astfel devii operator de date cu caracter personal. Pentru a te asigura, că respecți toate prevederile legale aplicabile protecției datelor cu caracter personal, sunt anumite proceduri care trebuie implementate pe site, de exemplu:

  1. Existența unui document intitulat ”Politică de confidențialitate”
  2. Existența unui document intitulat ”Politică de cookie-uri”
  3. Opt-in referitor la prelucrarea datelor înainte de plasarea unei comenzi

Ce trebuie să știi despre cookie-uri?

Fiecare site web are implementate cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea, accesează articolul nostru.

Articole similare